Eén van de beginstappen die je zet wanneer je begint met het oprichten van je Autismecoachpraktijk, is het vaststellen van je doelgroep. Hoe beter je je doelgroep kent, hoe meer je je in hen kan inleven. Wat vervolgens weer zorgt voor meer interactie, meer verkoop en dus ook meer omzet.
Pak je notitieblokje en pen er maar bij en schrijf je antwoorden op de volgende vragen op.
Wat zijn de interesses en karakteristieken van jouw ideale klant?
Denk aan:
- Leeftijd
- Geslacht
- Woonplaats
- Interesses
- Hobby’s
- Karaktertrekken
- Inkomen
- Afkomst
- Kinderen
- Burgerlijke stand
- Opleidingsniveau
Wat zijn de problemen waar jouw ideale klant tegenaan loopt? Waar maakt hij/zij zich druk om, wat zijn de angst en wat moet er veranderd worden?
Wat zijn de verlangens van jouw ideale klant? Wat zou hij/zij dolgraag willen omdat hij/zij daar heel blij van wordt of het gedoe voorkomt?
Heb je deze vragen voor jezelf beantwoord? Dan is het belangrijk om te weten hoe je in kan spelen op jouw ideale klant. Lees er meer over in dit artikel!
Heb je je ideale klant voor ogen, maar weet je niet of je beschikt over genoeg kennis om te gaan coachen? Plan dan een gratis online strategiesessie in, dan denken we graag met je mee.
Wil jij ook een SUCCESVOLLE AUTISMECOACHPRAKTIJK?
mijn inkomen is oké, wel hebben wij een 23 jarige zoon met autisme en hij is niet licht belast.