


3 inzichten waarmee je mensen met autisme in beweging krijgt
Met een plof zak je neer op de plek waar jouw coachee zojuist nog zat. Enige wanhoop sluimert er in je. Wat is dat toch met deze coachee? Je voelt het potentieel, je ziet de mogelijkheden die er voor hem zijn. Maar je komt geen steek verder, ondanks al je energie en...
Benut de kwaliteiten van medewerkers met autisme
In 60% van de organisaties werkt wel een medewerker met autisme(kenmerken). Soms is er openheid op het werk over autisme en zijn er goede gesprekken mogelijk. Bij veel anderen wordt er (bewust) niet over gesproken. Uit angst voor stigma’s, ontslag of onbegrip....
Waarom autisme bij hoger opgeleide werknemer slecht herkend wordt
Gebrek aan kennis over autisme kost organisaties veel geld Werkgevers zijn slecht in het herkennen van autisme bij hoger opgeleide mannen en vrouwen. Steeds meer, vaak hoger opgeleide mensen met autisme lopen vast op het werk. Hierdoor wordt er niet optimaal gebruik...
Gestreste werknemer met autisme: accepteren of actie?
Steeds meer hoger opgeleide mannen en vrouwen herkennen zichzelf in autisme Organisaties krijgen steeds vaker te maken met diagnoses, in alle soorten en maten. Een van die diagnoses die steeds meer bekendheid krijgt is autisme. Veel mensen denken dan aan mensen als...
Aanwinst voor de organisatie: medewerkers met autisme
Autisme komt steeds vaker voor op de werkvloer, maar is vaak niet zichtbaar Autisme komt steeds vaker voor op de werkvloer, maar is vaak niet zichtbaar. Het zijn vaak uitstekende, vaak ook hoger opgeleide werknemers met waardevolle kwaliteiten waar een organisatie...
Zonder stress coachen naar rust bij autisme
95% van de mensen met autisme ervaart stress. Stress werkt door in alle facetten van het leven. Je kunt als coach proberen om vaardigheden aan te leren, maar als er veel stress is zal dit moeizaam of onmogelijk blijken. Stress bij autisme is niet helemaal op te...
Leiderschap tijdens coaching, mag dat?
Tijdens coaching is er geen machtsrelatie. Jij bent niet de baas van de klant. Je mag hem niet vertellen welk werk hij hoe moet uitvoeren. Dat is meer een hiërarchische verhouding in een werksituatie. In veel coachopleidingen leer je dat je de klant niet mag sturen,...
Hoe je op tijd je coachingsgesprek eindigt
Heb jij dat ook wel eens? Dat je volop in gesprek bent met je klant maar dat een blik op de klok aangeeft dat de ingeplande tijd bijna voorbij is. Straks heb je weer een nieuwe afspraak. Je klant brengt nog een nieuw onderwerp in, diept het eerdere onderwerp nog...